Bilder: Vägen från mitt hus till havet

Här bor jag i huset längst till höger. Katten på vägen är min grannkatt Marmalade!
Som ni ser slutar regnbågen på min gata. Det är också lite speciellt!


Nu har vi kommit en liten bit på väg, och man kan se en bit av hästhagen. Det lilla svarta framför buskaget är en liten ponny. De andra hästarna är utanför bilden. Mitt rum är innanför det nedre fönstret på högergaveln.


Här är några av de andra hästarna och utsikt över området där jag bor.


Så här ser det ut när man kommit uppför krönet. Det finns två vägar att gå om man vill gå ner till havet, antingen genom stadsdelen Whitehawk, eller på en jättelång gräsmatta där folk brukar promenera med sina hundar.




Jag föredrar den eviga gräsattan!
Där finns också en läktare som bara står där rakt upp och ner... Jag fattar inte vad man ska titta på därifrån. Det ser jättedumt ut! Är det någon av er som har någon aning om vad läktaren kan vara till för, så berätta gärna!! Jag får kraftig huvudbry av detta varje gång jag går förbi!


Efter ett tag kommer finfin utsikt över Brighton centrum!


En del sätter sig till och med häromkring bara för att kolla på utsikten!


Till slut kommer man ner till bebyggelsen, och man kan skymta Brightons berömda pir.



Detta ser ut som om jag tog kortet på kvällen, vilket jag inte gjorde. Det blev så för att solen sken så starkt att alla färger mattades ner...


Kommentarer
Postat av: Lisen

Å, vad roligt att få se ditt hus och vägen ner till havet.

2010-04-13 @ 19:45:12
Postat av: Lisbeth Larsson

Åh, när jag ser dessa bilder får jag en sån längtan till England! Vad härligt det ser ut !!!!! Jag vill också till England!!

2010-04-14 @ 16:12:48
Postat av: Sofia

Jag är rätt nöjd med tillvaron om man säger så ;)

2010-04-15 @ 01:09:31
URL: http://sofiaeee.blogg.se/
Postat av: eleanor holmlund

Thankyou for posting this Sofia, really enjoyed the walk : )

2010-04-15 @ 09:50:16
URL: http://britinsweden.blogspot.com
Postat av: Rögardt

Mysigt!!!

2010-04-18 @ 18:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback